Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Gamla symönster

Av Gitte - 7 maj 2009 08:43

Jag går lite nervöst och inväntar ett besked som jag inte kan påverka. Samtidigt så boxas min hjärna med att hitta plan B och plan C. Snart har jag klart för mig hur mina olika beslut och vägar ser ut, beroende på beskedet som väntas senast måndag eller tisdag.


Idag skall jag därför försöka hålla mig så sysselsatt och upptagen i huvudet som jag bara någonsin orkar och kan, eller rättare sagt, inte bara idag, utan tills jag vet besked och kan sätta olika bollar i rullning beroende på hur jag gör. Går plan A igenom så är det en väg. Går inte den igenom så får jag överväga plan B. Och allra sist så är det C som är den längsta, tråkigaste och tristaste vägen om inget annat återstår. Någon som har varit i liknande situation? Jag har dock insett att väggen tar slut här och nu är det nödvändigt att agera och göra något åt situationen oavsett åt vilket håll det bär. Skulle egentligen vilja sätta igång plan B omedelbart och jag känner lite frustration över att inte veta hur det går med A, eftersom igångsättande av B utesluter A och vice versa. C innefattar delar av B men inget av A, därför hänger väldigt mycket på A, och jag är lamslagen tills jag vet besked med det. Avskyr onödiga stopp på vägen, det skapar bara frustration och jag har varit overksam länge nog nu. Och egentligen, mentalt... så inatt när jag började lägga ihop saker och ting -nu när jag äntligen fått lite mer klarhet i förutsättningarna, som kanske inte varit helt uppenbara eller uttalade tidigare- , så har jag nog redan uteslutit genomförande av A och räknat bort den möjligheten. Ser ingen rimlig eller realism i det egentligen? Men som sagt, det står utanför min kontroll och jag får lära mig att luta mig tillbaka och inse att det faktiskt finns saker jag inte kan påverka. Att vänta på flytet och flowet från universum, att man får vad man behöver, etc, har jag nog aldrig riktigt varken upplevt eller lärt mig. Men jag har bestämt mig för att det inte är mitt fall, det kommer att vara hårdare för någon annan om det går som jag tror? Men visst fasen vore det skoj om jag hade fel! Nåja. Man skall tänka positivit och det försöker jag göra, även om det inte är helt lätt för det är mycket som hänger på det här. Men jag skall nog villigt medge att hade jag från början förstått hur olika delar hänger ihop som jag fick klart för mig igår så hade jag nog i ett tidigt skede tänkt bort möjligheten och insett att det inte är realistiskt? Men som sagt, nu är det som det är och beskedet måste komma. Skulle jag ha fel är ingen gladare än jag!


Dagens lista innehåller att fylla i ett par blanketter som skulle lämnats in för länge sedan; men jag fick inte kraft innan deklarationen var klar och lämnad. Det var ett hinder jag skapade helt själv, jag gör så ibland. "Jag måste göra det här, men jag tar det när det här andra är klart".... ungefär. Det är några timmars sysselsättning. Sedan åker jag till lokalen, kanske skulle ta och samla ihop alla gamla symönster och hitta en plats för dem.

 
 
Ingen bild

inga-lill

12 maj 2009 16:14

söker ett klänningsmönster för en tight klänning, s k vampmodell. Troligen fanns den modellen under 50-talet. Kanske du har den i dina gömmor?

 
Gitte

Gitte

13 maj 2009 09:24

Jag skall försöka hitta mina lådor med mönster, även andra varianter än dessa och se om jag kan hitta något som kan tänkas matcha det du söker!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards