Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Gitte - 2 maj 2009 12:06

Igår eftermiddag så åkte jag till metropolen Svenljunga där väninnan, tillika ekonomiexperten, bor. Det blev en lång och intensiv kväll, men nu sitter nog varenda siffra på rätt plats. Och det är så befriande skönt att komma hem till henne varje gång. Hundar och barn överallt och ett mycket stort hjärta hos alla. Me love people like that!

Klockan två inatt bröt vi upp och det var dags för mig att ratta de ungefär tio milen hem. Det gick faktiskt himla smidigt trots att timmen var sen, ingen radio -varför jag högt skrålade "vi har bara varandra", dvs den enda versen samt refrängen som jag kunde komma ihåg i den arla timmen. Fråga mig inte varför jag landade på den, för jag har egentligen en ganska stor repertoar av låttexter som jag kan utantill ord för ord, men ingen av dem ville poppa upp i min natt-trötta hjärna. Jag tror inte ens att jag kopplade just då, hur befängd jag var, hade bara ett sikte framför mig: att komma hem i säng fortare än ögat (fast inte högre än hastighetsgränserna tillåter, inte minst med tanke på att vägen för det mesta innehåller både älgar och rådjur och annat smått och gott). Hade nog en fördel.... värmen fungerade inte av någon konstig anledning och jag hade ett inte så kul missljud mellan varven, tror jag eller så inbillade jag mig, och det var skälet till min icke-skönsång i brist på radio. Har lånat en bil tillfällig som har mycket iövrigt att önska. Men kylan, och det faktum att jag åkte hemifrån i strålande solsken, inte hade tänkt att bli så sen, inte visste att det inte fanns värme i bilen medförde att jag förstås inte hade med mig en jacka eller kofta. När jag kom hem var jag stelfrusen. Men kylan höll mig trots allt vaken, pigg och alert i varje fall. Men sånt här är sååå typiskt mig!


Titta här vad jag har fått av Helena (som även har bloggen Retro-tokig)! *rodnar och tackar varmt!*


Blir väldigt väldigt glad över Helenas motivering:

"*Gitte för att jag gillar din blogg, även sedan du bytte vinkling på den..... Och för att jag anar lite av en själsfrände hos dig med alla barn och alla sköna tapeter och ting......"


Jag blir väldigt väldigt glad, även för att min kursändring -eller inte kursändring egentligen, utan det blev ju aldrig som jag hade avsett riktigt-, då jag märkte att jag blev mer och mer personligt "jag" än vad jag hade tänkt från början, håller för att läsas åtminstone för någon! =)! Jag är som ni märker en svamlig person som har massor av olika kaotiska tankegångar som svamlar hit och dit och som nog egentligen faller under epitetet "intresseklubben antecknar -daaah!". Me like your blogs to, Helena, bägge två är väldigt fina och givande att läsa!


Jag är inte så insatt i det här med blog-awards, men jag antar att man skall skeppa dem vidare och jag har redan några i åtanke. Skall jobba lite med formulering, innan jag presenterar mitt val.


Idag tänker jag bryta och njuta några timmar, jag är snart klar med ett stort måste-jobb som har pågått i två veckor. Kanske kan lite renovering komma till stånd snart igen?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards