Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Gitte - 1 maj 2009 13:39

Nu tycker jag synd om mig en liten stund. Gillar inte sådana stunder måste jag säga. Men i min outlook har jag en käck liten mapp som heter Kuriosa under inkorgen.


Det är där jag lägger ALLA superviktiga -av olika skäl- mail. De flesta skrivs inte ut utan ligger där för att kunna tas fram vid behov. Försöker göra åt så lite papper som möjligt. Men ex alla utbetalningar som är viktiga, bra att komma ihåg, kopieringar från nätet, uppställningar uträkningar etc, etc, etc sitter jag och skickar till mig själv för att kunna lägga dem i kuriosa så jag vet var jag har dem.


Vad hade hänt nu? Jo. Hela kuriosamappen var raderad.... fråga mig inte hur eller vem, men borta var den med allt innehåll. Tittar i papperskorgen och jo, mycket riktigt, där ligger de. Men även om jag återställer lägger de sig inte rätt och går inte att öppna eftersom datorn försöker med adobe och sen ligger de bara där helt onåbara.


Har försökt hitta lite i skickatkorgen, men inser ju att allt som kommit från någon annan inte finns.

Jag får frysrasbrytutbrott tror jag.


Sitter låst inne även idag. Nu när det är så gott väder. Men imorgon tror jag att jag kan börja leva igen, skall till revisorn och göra det sista av papperna ikväll. Det är inget kul att ha eget företag, det kan jag lova; allt för mycket att hålla reda på egentligen.


Vidare skall jag vara ytterligare pessimist... våren har börjat för snabbt och med för bra väder. Vi kommer att få skitväder hela sommaren, det är bra fram till veckan före midsommar som längst, sen är det kört. Lika bra att inse redan nu att även i år, så börjar hösten i juli. Jodå, det gjorde den förra året, såg nog när de första flockarna gäss drog söderut! gässen kommer jag att sakna där vi bor nu. Vi var väldigt borskämda med att bo precis vid deras samlingsställe och lekplats tidigare. Kunde sitta vid datorn och upptäcka när det var dags för både vår och höst. I år kom de första flockarna allt för tidigt, jag trodde faktiskt att många skulle stryka med om det kom en köldknäpp, men det gjorde det ju knappast i varje fall inte att tala om. Kan meddela att de första flockarna kom i december, och väntade in sina kamrater i januari och sen var det spridda skurar några veckor. Den stora ansamlingen gäss, då hela åkern blev en svartgrå massa var i mitten-slutet på januari. Men som sagt, de samlades ju extremt tidigt förra året för avfärd. Och jag tror som sagt att det här året kommer att bli ungefär likadant.

Växthuseffekt någon?? Vi har defakto haft världens längsta höst, året som gick. Det avbröts i stort sett bara av en kort sommarperiod på våren. Ungefär som i år?? Vi hoppas väl förstås att jag har fel, eller hur?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards