Alla inlägg den 29 april 2009

Av Gitte - 29 april 2009 08:52

Sitter och väntar på att sjukhuset skall ringa med uppdatering efter att ha fått fler bilder och bedömning av flera läkare. Blir det operation för sonen eller ej? Han har fastat sedan igår, är redo för op, och han sover fortfarande i väntan på besked. Vore tråkigt om han gick upp innan vi vet, för han får varken äta eller dricka tills de har ringt. De skulle ringa 08,00 och klockan är nu 08,50. Dålig stil! (Visst har jag förståelse för att det kommer saker emellan, men vi pratar ändå om ett barn).


Nu ringde läkaren precis; ingen operation idag, men bedömning efter röntgen igen om en vecka. Ser det bra ut blir det ingen op då, ligger det fel korrigeras det på op efteråt. Det finns ett par bilder som är lite oklara och de vill inte öppna i onödan. Gött. Dagen kan nu fortsätta, skall strax väcka sonen och meddela att han de närmaste veckorna inte får lov att hoppa studsmatta, köra cross eller slå i några väggar. (Det var läkarens order, faktiskt). Jag tror att han kommer att bli lite besviken, han gillar nämligen att opereras och ligga på sjukhus. Om det verkar märkligt, så är det för att han är född med lkg-spalt och för honom är det en baggis med en operation, och det kan inte jämföras med att få äta så mycket glass man orkar efteråt. Jag har helt tappat räkningen på alla gånger han är opererad måste jag säga.


Grannens valpar hålller på att lämna boet. Det ser jag V.E.R.K.L.I.G.E.N fram emot. Vårt sovrum ligger under hennes del av huset, och det är mycket mycket mycket lyhört, samt ljuden förstärks oerhört mycket, då vi defakto bor/sover halvvägs under marken. Vet inte vad de gjort golvet utav, men en flock valpar låter mer som en hjord elefanter och desto större de har blivit desto värre låter det. Och det pågår under det mesta av natten, alltid är det någon valp som bufflar, hoppar, studsar och skäller eller morrar, gnyr, ja, vi hör baske mig ALLT i ökad ljudstyrka. Och jag håller på att bli fullständigt tokig. Sista månaden har jag inte haft en natt utan störning, ofta så vaknar jag till några gånger i timmen för att det låter från valparna, och med tanke på att deras aktivitet ökar ungefär vid 23.00 en stund framåt, dvs när vi går och lägger oss; sen kan det hålla på allt mellan en halvtimma och två timmar, sen finns det tydligen någonting till valparna som asas över golvet, det görs iordning efter dem (antar jag) för någon går fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka och sätter hälarna i golvet med all kraft -låter det som- och först när det blir helt tyst och stilla kan jag somna. På natten är det under de mörkaste nattimmarna bara enstaka ljud, inatt tror jag att en av valparna blev klämd på något sätt för det var ett långdraget ylande. Men sen blir det ljus och morgon ungefär vid femtiden igen och sen sätter det igång. Vid sju när jag skall upp har jag oftast djupsomnat och kommer inte upp, trots att jag har varit vaken tidigare minst hundra gånger...


Valparna är jättesöta, jättefina och får världens bästa omvårdnad, men jisses vad skönt det blir när de flyttar till sina nya hem; ärligt talat så är mitt tålamod pressat till sitt yttersta hela tiden för att jag inte får sova en hel natt. Man kunde nästan tro att jag hade bebis eller egna valpar i hemmet.


Jo, vi är erbjudna en svart ljudisolerande cellplastmatta att sätta i taket. Hur kul låter det då... dessutom är det redan lågt i tak, det finns knappt fem-tio cm att ta. Ärligt talat, är inte det här en isolerad period av sömnstörning pg störande ljud ovanifrån så är måste jag nog fundera över vad som är rimligt eller ej i längden. Att bo litet är en sak, det fungerar nog, men att inte ha ostörd nattsömn, är en akilleshäl för mig. Jag måste få sova sammanhängande i varje fall sex timmar per natt annars flippar jag över fullständigt. Och det går inte att struktuera om så mycket heller, då det är litet som det är.


Men, nu skall jag hitta mitt goda humör igen och få något gjort!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards