Alla inlägg den 28 april 2009

Av Gitte - 28 april 2009 13:09

Sitter och googlar på japanska sidor med översättningshjälp. Kan inte hjälpas, jag är oerhört fashinerad av det japanska skriftspråket. Den som kunde läsa, tala och förstå!


Såhär heter min blogg på japanska om översättningen via google blev någotsånär rätt:

アイデア、壁紙物事すり替え

Fast vem vet, där kan ju stå precis vad som helst....


Upptäckte något kul, klickar man på den japanska texten i inlägget så kan man läsa min blogg på japanska för då kommer den upp översatt. =)!

Av Gitte - 28 april 2009 09:42

Grrr.


Har kämpat med en styck hormonstinn pubertal 12-åring i två dagar som kvällen innan har meddelat att "imorgon går jag inte till skolan för jag är sjuk".

-Hallå?? Eller Hur?? Skulle inte tro det, så när mornarna har inträffat har jag kört iväg honom till skolan i alla fall. Det är feberkrav här, mer eller mindre, i varje fall för denna såta yngling.


Nu ringde skolan och frågade om jag kunde hämta honom för att han har lagt sig på soffan, och vägrat göra något vettigt. Jag fick honom på tråden.

-"vad är det här för trams? Bara kom igen och gör det du skall!". Den bestämda mamman var inte nådig, och lätt tvär i tonen.

-"jag hatar dig, din h*rf*ittk*rring". Och så klickade han mig.


Det finns två saker jag inte tål.

Nr1. Att bli kallad vid öknamn av mina barn. Ett big no-no. Den äldsta testade det EN gång och han fick genast en veckas utegångsförbud; med resultatet att han aldrig någonsin har varit i närheten av att våga sig på det igen. Inte ens idag, då han är vuxen sedan en tid tillbaka. Men den här. Jag river mitt hår. Här hemma är han så söt och go, även när han är arg och argumenterar och beskriver varför han är arg istället. Men på skolans mark så blir det tydligen en annan femma, där kan man uppföra sig illa även mot sin mor.

Nr2; att bli K.L.I.C.K.A.D


Han är inte sjuk. Han har bara bestämt sig för att han inte skall vara i skolan och ger sig fasen på att vinna striden. Och visst, det gör han. Och det blir en arm pyrrhusseger för den här ynglingen som tror att han är kaxig nog för att bestämma sig för saker på eget bevåg; förmodligen har han lite svårt att hantera att han med råge växt över sin mor  och att han ändå inte kan ställa skåpet som han vill. Eftersom han hade stuckit från skolan i strumplästen när jag ringde upp igen. Så sambon har åkt för att hämta honom, så får han vara med att städa garage istället.


....

Medan jag sitter och skriver så ringer skolan. Då har han gått ut och bonkat knytnäven i dörren tre gånger med hård kraft och man föreslår att vi åker in till läkarstationen för att få honom undersökt, för knogarna ser inte bra ut.


Någon som vill köpa en go unge? Han är tillgänglig till lägstbjudande.... *grrr*.

(För er som inte känner mig, jag menar förstås inte på riktigt att jag skall sälja honom, men just nu har jag go´lust! Tror jag skall sätta mig ner med en kopp kaffe så att jag är lugn när han kommer hem. ).


----------------

Nu har de mellanlandat här hemma. Sonen med en handduk kring handen som är ungefär dubbel storlek och med knogar som petar åt olika håll. De har visat upp det på vårdcentralen och remitterades till röntgen samt ortoped direkt och omgående. Sambon hämtade sin telefon, ringde och meddelade jobbet att han inte kommer och så har de åkt iväg.


Sonen var spak. Rejält spak. Jag hoppas förstås att det ser mycket värre ut än vad det är, och att det här blir en erfarenhet i kategorin "tuffa läxor som man ser till att inte göra om i första taget". Uppdaterar när jag vet mer, med tanke på takten på sjukhuset säkert någon gång ikväll....

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards