Alla inlägg den 18 april 2009

Av Gitte - 18 april 2009 13:35

...är som ni märker ett kapitel för sig. Tant Grön frågade igår;

"Hur gick det då, men attgöralistan? :-)"


Hm, jodå, listan blev gjord =)! Det gick faktiskt jättebra, fick ner hela sju punkter. *skrattar*.

Men hur gick det med uppföljningen? Tja, det var lite si och så. Sådär. Men ok.


Jag är fenomenal på att plåga mig själv. Gör jag inte en att-göra-lista så tycker jag inte att jag får något gjort alls. Säkert en gammal yrkesskada, då jag är van att ha almenackor med olika tider, hållpunkter, möten inplanerade, olika aktiviteter för olika veckodagar, olika verksamhets-beslutsmöten och liknande. Och helt plötsligt skall jag helt utan input skapa mig egna arbetsdagar och jag har fallit helt platt måste jag medge. Om inte omvärlden drar i mig, det händer något, nytt beslut som rör många människor skall fattas etc, så duger jag inte till ett skvatt.


Sorry. Hemarbete ger mig a.b.s.o.l.u.t ingen tillfredsställelse i tillvaron. Diska? Varför då? Ingen märker när det är diskat och det skall bara in i skåpet och ut igen. ALLA märker däremot när det INTE är diskat, det är dock en annan femma. (jag avskyr stående disk måste jag dock tillägga så det har jag sällan). Men när disken och göromål med samma prioritetsstatus är dagens mesta hållpunkter, stående i varje fall, och rästen måste uppfinnas för egen maskin. Ne, jag har jättesvårt med det här. Beundrar verkligen egenföretagare och hemmafruar som verkligen klarar att skapa olika input i tillvaron, göra häftiga saker, helt för sig själva och helt utan att ha någon att bolla med. Själv dör jag långsamt mentalt.


När jag gör listor så har jag en förmåga att pricka in en månads jobb, och det skall helst göras på en förmiddag. Jag blir lite trött på mig själv, medger.


Gårdagens lista gick lite i stå några timmar, då jag behövde sätta mig med en bunt papper och till det måste jag ha en häftapparat. Medger att jag ligger efter sedan vi flyttade men nu skulle det göras, mest för att det är trist med en bunt osorterade papper som jag vet är viktiga, men inte har ordning på.

Och så hittade jag ingen häftapparat. Och kom inte en milimeter i flera timmar, närmare bestämt ca 4 sådana, för inte kan jag lägga punkten åt sidan och hoppas på att hitta en häftapparat inom det närmaste utan jag måste ha en häftapparat NU! och jag letade i lådor och så vidare och höll på att bli gråhårig, för jag VISSTE att det finns MINST 3 eller 4 eller till och med 5 (!!!) häftapparater någonstans.

Till sist ringde väninnan som skulle hit en sväng, hon bor granne med min syster och min syster visste var hon hade sin häftapparat så den kom hitflygande av sig själv under kvällen. Förmiddagen inleddes med en stund papper och sen tog tvätt och disk över, nu är det nämligen lördag och lördagar är som gjorda för sånt, då är det nästan ROLIGT att göra lite hemmanytta, säkert också en rest sedan mitt yrkesverksamma liv.


Så tant Grön. Punkterna på min lista gick sådär, men jag fortsätter med den idag. Och säkert imorgon med? Sen är det dags att göra en ny lista....

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards