Alla inlägg den 15 april 2009

Av Gitte - 15 april 2009 13:33

Sitter här och funderar på vad jag skall göra med de sorter som jag har öppna eller bara en rulle utav kvar. En del är riktigt riktigt fina om jag får säga det själv. Vad skall jag göra med dem? Upptäcker ju att jag själv har övergått till att mer eller mindre använda småbitar, något som jag har inspirerats till av bloggvärlden minst sagt. Finns ju hur mycket som helst att göra med tapet, men tio meter av varje sort är både för dyrt att köpa på sig och vad skall man göra med rästen?


Om jag slaktar ner sådär en tjugo-trettio varianter, vad tror ni, skulle det finnas intresse?

Vad är lagom bitlängder? Ex till dockhus?

50 cm, 75 cm, eller 1 meter?


Kommentera jättegärna och hjälp mig tänka vidare!

Av Gitte - 15 april 2009 10:27

Tja. Jag och lilleman gick igenom tapeter igårkväll för att se vilken tapet han ville ha sin varghundliknande figur i. Hans rum är idag caffelattefärgad ungefär, och min tanke var ju att göra det enkelt för oss; så därför gick vi igenom alla nyanser i brunt.


Den här är väl fin?

Neehee, inte det. Den här då?


Inga blommor!! Han lät mycket bestämd. En medaljong kanske?

Och nej. Nej. Nej. Nej och åter nej. Spelade ingen roll vilka jag visade, allt med minsta lilla brunt ratades mycket bestämt. Jag försökte verkligen vara lite smur, och bläddrade förbi alla andra färger lite snabbt med förhoppningen att han skulle missa dem, men plötsligt:


Vänta, stopp, stanna! DEN vill jag ha!


Försökte visa bler bruna. Men nopp! No mercy, inget brunt! Han var tvärsäker, blått skulle det vara, ÄVEN om det fanns blommor i motivet. Och den här kunde han tänka sig med. Bilden är tyvärr lite missvisande både i färg och motiv, den är ljusare/mildare i färgen och det är en yttepytteminimedaljong, (supersöt!).


Det lutar åt att bli lite mer omständigt än vi tänkt, för skall varglaekenoisen vara blå, så måste rummet målas om innan vi kan komma till skott. Blått och brunt i kombination är inte riktigt min melodi.

*suckar*.


Tja, jag vet inte hur det kan komma sig men av någon märklig anledning får jag alltid barn med massor av egen vilja... förstår inte detta mysterium?




Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards