Alla inlägg den 14 april 2009

Av Gitte - 14 april 2009 15:11

... placera ett tapetträd i ett hörn, så att halva stammen går ut på de bägge mötande väggarna och låta grenarna sprida sig över bägge två??


Nästa tanke tar visst fart med en gång.

Och en måne.... måste man kunna måla på väggen innan man sätter upp tapetfigurerna?

Av Gitte - 14 april 2009 14:51

Hm, granskar och tänker kritiskt. Skall ta in ett par linjer, bland annat under rumpa och nederlinje av svansen, annars kanske den fungerar? Fast att den är liiite för högbent? (hm, jag ser det, men antar att lillis inte gör det....).


Lilleman gillar inte tapeten. Synd. För det gör jag. Vi får se vad det blir i sista ändan. Mallen skall rullas ihop och vänta på resterande delar, tanken är att fylla hans vägg och göra några olika som bildar ett komplett motiv.


Jag misstänker att det här kan vara vanebildande för det var kul. Fast jag förstår ju varför de kostar som de gör när man köper dem färdiga, för det var några timmars jobb att göra det för hand. Och ändå återstår nog det klurigaste.

Att göra dem på rätt tapet, som INTE får revas någonstans och dessutom få den i mönsterpassning mellan våderna. Här kunde jag ju lätt fuska och tejpa ihop dem innan jag började rita motivet på baksidan som skulle klippas ut.

Av Gitte - 14 april 2009 13:51

*Frustar ljudligt*.


Vi har börjat på lillemans rum, och det finns en vägg där som är både hålig och fläckig. "Jamen en tapetbild kan väl vara kul, eller hur?" försökte jag lite lockande, väl motiverad av Persiljas barnrum. Gick där och tänkte att "hur svårt kan det vara att klippa ut en bil eller ett träd eller nått, eller varför inte köpa ett färdigt?". Så vi satt och kikade på internetsidor igår, såväl på Lollopards sida och på internationella sidor.

Han var väl sådär laddad på iden, kan jag väl säg. I varje fall tills vi hittade ett hundmotiv.

"Jag vill ha Hero på väggen".


Vi är lyckliga och stolta Laekenoisägare, (den strävhåriga varianten av Belgisk vallhund; tervueren, groendahl, malinois och laekenois heter varianterna). Och visst hade det varit roligt med Hero på väggen. Men hallå, hur enkelt på en skala??


Har nu ett halvklippt förslag/ utkast till mall/ liggande på golvet, svär och frustar, svårt att inte riva sönder när man klipper och visst, det ser rätt ok ut på baksidan, hur framsidan ser ut är en annan femma tror jag. När jag hade ritat upp så ropade jag på honom och frågade vad han trodde om det hela....

"Vad är det?" frågade han.

"en hero-hund" försökte jag lite lamt. Han såg inte sååå imponerad ut när han lommade iväg.... *suck och skratt*. Jag har kanske tagit mig liiite vatten över huvudet med det här projektet.


Här ser ni våran Hero, nyplockad.  

Av Gitte - 14 april 2009 09:30

Cheez. Tant Grön skickade en utmaning som går ut på att plocka ut sina tre bästa rubriker.


Rubriker?


Oj, skall man tänka på vilka rubriker man sätter? Det har ju helt undgått mig. Därför kan jag ju inte säga med hjärtat att jag har några bra rubriker för den här tanken har gått mig omintet. Men visst, några av dem gillar jag bättre än andra. Jag motiverar och skickar vidare utmaningen till tre som jag hopppas antar den?


Nr 1.

Sømandspenge

Som nr 1 hade vilket ord som helst kunnat funka med ett danskt Ö eller Ä. Jag älskar danska bokstäver och jag känner mig "hemma" när jag ser dem. Faktum är att jag börjar känna mig som tre olika personer, beroende på vilket modersmål jag talar eller vilket hemland jag befinner mig i; och den danska utav oss har nog minst skrupler, minst hämningar och är trevligast att umgås med, även för mig. Hm, låter jag väldigt personlighetsklyvd nu måntro? Ett flerspråkighetsdilemma tror jag att det här?

Inlägget var dessutom kul att skriva.


Nr 2.

Fråga mig inte om din tröja är snygg

Lagom avståndstagande och provokativ rubrik.


Nr 3.

Arbetet kommer igång

Jag älskar ordet "arbete", det bästa som finns näst efter sex. *skojjar lite, men bara lite*. Gillar dessutom när det kommer igång. Och dessutom innehåller inlägget en liten extrabonus -för mig. Förmodligen enda och sista bilden som någonsin kommer upp på nätet på sambon. Han gillar inte att vara med på bild. Han ogillar internet ännu mer, i varje fall om det inte är poker. Och han vill a.b.s.o.l.u.t inte vara med eller omtalas eller omskrivas på några villkors vis. Men där sitter han allt fast, och han vet om det; han är inte storförtjust, men har inte bett mig ta ner bilden. Kommentar "om någon frågar så är det inte jag, och är det jag så har jag flyttat till urgistan och lever på fårodling". Jag är lätt osocial -på hemmaplan-, men han är snäppet värre kan jag kanske tillägga.


Ha, kära vänner, ni är inte så många som sitter löst till i sammanhanget när jag skall välja staffettöveratagare av rubrikutmaningen. Jag skickar därför vidare till nedanstående och hoppas att ni tycker att det är kul. Gör ni det inte så är ingen fara skedd, att plocka ut rubriker är helt frivilligt, självfallet!

Lastbilstanten

Elaina

Retro-Tokig

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards