Alla inlägg den 13 april 2009

Av Gitte - 13 april 2009 11:19

Tja, påsken kom och gick med underbart härligt väder och mycket sol. Det rycker nästan i strandtarmen emellanåt. Men snart, snart, snart är vi där (och sen är det höst igen.... *suck*).


Vi har verkligen njutit av påsken som är en sådandär "lagom" högtid. Jag kanske skall tillägga att jag tillhör minorieteten som gillar vardagar bättre än högtider (för att inte tala om min egen födelsedag, den avskyr jag som pesten), men påsken är lätt; ljus, solig, lättlagad mat (ett par sillaburkar kan till och med jag åstadkomma) utan stora krav, även om man givetvis vill fylla ett påskbord med smårätter; men det är så anspråkslöst på något sätt. De stora barnen hade pappahögtid så det har varit ganska tyst, och som vanligt -tråkigt- det blir FÖR tyst när de försvinner och lilleman blir lätt otålig. Nåja, nu kommer de hem idag, så snart fylls hemmet här av de sedvanliga tonårslätena igen.


Jag har gått in i traderaväggen för ett tag sedan. Efter att ha levt med tradera som dagligt sällskap i ett par års tid kom jag till det där att "näääe, orkar inte mer, aldrig mer tradera". För att komma över första spärren så la jag därför ut klänningarna -de som inte reserverats- igår. Klänningar kändes ganska "lagom" att börja med. Måste ju bara se om de är intressanta för någon annan än mig själv, som inte ens kan använda de flesta av dem. Bra tid på månaden med, de går ut den 19:e. Du som har tänkt lägga ut auktioner på tradden; det är ett bra tillfälle NU, dvs när auktioner går ut mellan den 18-27:e ungefär.


Ett oerhört pinsamt erkännande... har helt missat att jag har en skuld på mitt företagsnick till tradera, på den horribla summan 171 kronor inkl påminnelseavgift. Förde rodnande över beloppet till dem, men det tar förstås upp till 5 vardagar innan spärren släpps. Jag fick därför återaktivera mitt slumrande privatkonto; som tur var fungerade detta som det skulle. Har inte en susning om hur länge jag har varit spärrad; detta hade jag helt missat, var helt övertygad om att jag betalade det innan vi flyttade. Måste nog dubbelchecka banken att det inte blivit något fel på vägen när jag tänker efter...fel ocr eller liknande?


Apropå tradera.

Saknar verkligen traderagrupperna, för det var nog dem som höll mig kvar på tradera, åtminstone sista halvåret. Undrar hur alla mina gamla traderavänner har det! Hoppas ni har haft en fin påsk och har en härlig sommar framför er!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards