Alla inlägg den 6 april 2009

Av Gitte - 6 april 2009 17:27

Det är nästan sommar nu? Inte riktigt än, men väntar vi en dag eller två och vädret får lov att fortsätta att vara såhär fint så kommer det att explodera med grönska fullständigt där ute!


Nu ser vi stora hav av krokus och småblommor överallt här, och det lyser upp så fint. Varför kan man inte stoppa in den här årstiden i en flaska och spara lite av det till vintern när man verkligen går in i mörkret som finns överallt och som tränger in en i hörnet och kryper in under skinn och ben? Såhär skulle det vara alltid....

Av Gitte - 6 april 2009 09:34

Skrev ett inlägg ang ett besked jag fick idag, men insåg att det kanske var av lite för privat natur för att blogga om. Ganska intressant egentligen. Var går gränsen för det som är för privat, eller det man kan skriva om i en blogg där man inte är anonym, egentligen? Eftersom jag har lagt länkar ex i facebook så vet jag ju att det finns en viss överhängande risk att någon av mina vänner faktiskt kikar in, tillika så har jag ändock gått ut med detaljer som innebär att om någon bekant härifrån skulle råka springa på den, så ligger det inte så långt ifrån att förstå att det är "jag" som ligger bakom. Eftersom jag inte har haft någon blogg tidigare så har jag inte reflekterat så mycket över det här med vad man skriver och hur mycket som känns ok att släppa ifrån sig.


Nåja. Jag lär mig väl.


Måste visa den här hjärtblommetapeten som även finns i brun färgställning. Det har varit en sådan där variant som jag har ställt åt sidan utan att egentligen titta på den. I minnet har jag haft för mig att den har varit vit eller ljusare i varje fall? Ja, den bruna är det förstås, men den här rosa tänkte jag på lite speciellt. Nu när jag faktiskt tog upp en rulle, öppnade den ordentligt (har nog öppnat en tidigare men det var länge sedan och den rullen hittade jag inte så den måste ha gått åt) och faktiskt ställde mig och tittade på den så ser jag dels att den ÄR rosa i bakgrunden, (gammalrosa) och blommorna ÄR rosa och att en del av dem faktiskt föreställer små hjärtan nästintill. Den var ju ursöt! HUR har jag kunnat missa det??? Tänk vad hemmablind man blir egentligen!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards