Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Gitte - 31 mars 2009 09:21

Sitter och försöker göra min lista men det är alldeles för många tankar som distraherar mig. Behöver ju vara handfast och praktisk och snabb, men jag sitter och flummar iväg, läser blogginlägg, börjar fundera över om jag skulle sy ett duschdraperi av det storgrönrosiga eller rödrosiga tunna dukplasten som jag har en rulle av på jobbet, (bör nog vara ett 60-tals mönstrat plast, troligtvis en duk från början men väldigt tunn och "lätt" i kvaliteten, riiiiktigt stora rosor, hur läcker som helst!) eller om jag inte skulle hitta en annan vaxduk, då den brunhjärtade som jag sparade till mig själv utav troligtvis är för kort för mitt nordenbord som kanske inte ens får plats när vi har ställt ut det på rätt plats. På något sätt har jag fått för mig att jag skall ha knallrött till min gröna och gula vägg. Kanske den här vaxduken?


Och så skulle jag behöva leta fram alla vårgrejjer som skall fram på Bortbytingen.

Som dessa prickiga kepsar från 60-talet, eller ex sandset från samma tid:



Arhg! Nu måste jag ta ordentligt tag i mig själv! Vet ju bara att grunkorna ligger i en låda någonstans.... Att BÖRJA sortera bland lager får bli en av dagens punkter på "att-göra-listan", tror jag måste lägga in lite av det jag verkligen vill göra också, annars blir det nog kattskit av alltihop i sista ändan. Gör jag det till en punkt så känner jag mig åtminstone nyttig när det är gjort?


Av Gitte - 31 mars 2009 08:23

Jag har precis flyttat som jag tidigare har berättat. Just nu lider jag av beslutsångest och bristande disciplin. Att flytta är något som kräver mycket av människan har jag insett och jag når inte riktigt upp till mina egna krav. Helst skulle jag vilja vara en pigg och alert nittonåring med en sextioårings sinne för logik och praktik, erfarenhet och beslutsförmåga. Ungefär så kanske jag kan förklara det?


Allt måste hitta en egen plats.

Det som inte genast har en egen plats måste man ha en plan för.

Varenda låda skall öppnas, sorteras och gås igenom. (Något som säkert underlättar om man är bra på att packa, vilket jag inte är).

Och sen skall det hitta hyllor och förvaring och pyntas och ställas fram.


Jag är en usel människa. Åtminstone på sånt här. Måste nog hitta lite självdisciplin idag?

Igår började jag faktiskt dagen med en stor portion ambition och satte mig ner och skrev en lååång kom-ihåg-lista samt att-göra-lista. Den blev riktigt bra, jag hade den i handen och sen helt plötsligt var den poff borta. Hur går sånt till egentligen? Jag skrev altså en lista för att underlätta för mig själv, och sen fick jag ägna 45 minuter åt att leta efter den. Hittade den till sist. UNDER mitt tangentbord. Letandet skapade dock tidsnöd och lite panikkänsla. Jag menar, så stor är ju inte bostaden här, liksom -tvärtom.


Nu skall jag göra en ny listan, och den skall jag försöka att INTE lägga under tangentbordet!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards