Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Gitte - 28 mars 2009 20:32

Såhär blev slutresultatet. Vi får avvakta tills morgondagen innan vi bygger på med att sätta upp bilder och annat jox som skall upp, men det känns riktigt bra och jag blev nöjd med resultatet. Det här är nog en fröjdefull tapet att kura till i höstmörkret också!


Det blev lite tapetbitar över så min tråkiga trärena pryllåda som jag samlar allt från småpengar till skruvar, muttrar, gamla nycklar, smycken som jag inte vet vad jag skall göra av för att de råkar ligga i vägen, bildhögar etc, etc, etc (dvs allt sånt som bara hamnar någonstans) fick en släng av tapeter den med så nu får den stå i närheten av väggen här.


Är nöjd med dagens verk!

Av Gitte - 28 mars 2009 20:31

Det blev tapetsering och snabbt gick det bara vi kom igång.

Själva tapetseringen tog kanske en och en halv timma, så varför gör man inte sånt här oftare?

Av Gitte - 28 mars 2009 13:40

Den stora frågan för dagen är; blir det en fondtapet uppsatt idag? Jag är mycket nyfiken på svaret själv. Det är ingen stor yta så det borde gå att få till rätt så snabbt bara vi hittar alla tapetseringsgrunkor. Insåg att jag lånat ut min sista fling-tapetklisterförpackning så sambon är och införskaffar en sådan. Håller verkligen alla tummar och vågar mig på att visa en före-bild. Förhoppningsvis kan ni se en "nytapetserad"bild senare ikväll.


Min rullgardin som jag utgår lite ifrån visar jag här. Visst är den läcker? Gillar den skarpt! Men nu var ju frågan om jag skulle strunta i att vara färgenlig och harmoniera med den eller om jag skall blanda så mycket att det inte gör något att jag inte har grönt och gult överallt. Det är nästa stora fråga, tror dock att fondtapeten bredvid kommer att gå i gult.


Har just sett Rent hus. Jag vet inte vad jag skall säga efter veckans program. Hon var så goo damen och jag förstår verkligen hur hon tänker och känner när hon sparar in absurdum, och lägger på hög istället för att skicka på dumpen. Hon får min stora förståelse, inte tu tal om saken. Jag blir inte ens skrämd av alla bakterier eller pälsängrar, saker går faktiskt att sanera och jag undrar verkligen vilka rariteter de måste ha slängt under det arbetets gång.

Varför kan de inte skicka in en ex antikhandlare/retroaffärsinnehavare i en sådan lägenhet INNAN de börjar slänga hej villt? Jag anar nästan att de har slängt porslin etc värda ett tiotusentalskronor helt utan tanke på vad dessa pengar faktiskt hade kunnat innebära för damen. Tänk om de istället för att bara slänga i container (tack och lov för sopsortering) hade haft någon tjomme som gick igenom och värderade för ex inköp eller för bedömning för att sälja på kommission och en tjomme som samtidigt satt och avvyttrade på tradera? Det hade kunnat bli en stor sport att samtidigt se vad lite av det kasserade/bortsorterade hade kunnat innebära i pengar som man kan göra annat för än att köpa på sig nya grunkor man ändå inte använder. Jag tycker att de hade kunnat tänka lite längre än vad de verkar göra. Jag menar, de sanerar ju ändå allt som används efter städningen, eller hur? Varför då inte åtminstone sanera det som är värdefullt/eftertraktat och åtminstone ställa till en loppis med när de ändå håller på.


Men nåja, nu var det min egen röra jag skulle koncentrera mig på. Och om det blir tapetserat idag eller ej...

Av Gitte - 28 mars 2009 08:53

Na-na-na-na-na-na! *dansar och gör segertecken*. Vi kunde återigen se på teve igårkväll. Lite sent då, men i alla fall. Vi har grävt fram soffan och platsen teven skall stå på, och tömt på lådor och bröte. Främst var det leksaker som hade hamnat i kartongerna på soffan och mina papper. Och så fick vi flytta på min lilla bokhylla så att jag kunde få in papperna där och börja få ordning på den -nästan det viktigaste- delen av hemmet.


Vi kommer att fortsätta gräva bland kartonger och staplade möbler idag. Undrar vad vi kommer att hitta då?


Ang teve så är det några veckor sedan vi kunde åtnjuta ett teveprogram här hemma. Eller Hm. Ja, i vårt gamla hem då rättare sagt. Ärligt talat, inget stort offer för oss här, tror vi ser ett eller två program i veckan. Jag skall i varje fall se om jag kommer ihåg att se reprisen av veckans sent hus kl 12,30; förra veckan såg jag hos mamma; det är ett program som ger mig lust och motivation att röja och städa. Jag njuter absolut inte av att se människors röror på något sätt; jag tror nämligen inte att det handlar om lathet utan om oförmåga och kanske koncentrationssvårigheter, hög avledbarhet och perceptionsproblem. Jag tror att det är en del av ett /kanske oidentifierat/ funktionshinder med andra ord. Jag hoppas att programmet ger hopp åt behövande och hoppas att bror duktig gör något annat än att titta på det! Ingen förtjänar att hånas eller häcklas.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards