Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Gitte - 25 mars 2009 21:22

Har suttit på möte hela eftermiddagen. Det var intressant, men förstås lite långdraget. Lite märkligt det där, när jag sätter mig till bords 13,30 så är klockan helt plötsligt halv 6 och hela eftermiddagen har passerat därutanför utan att jag har märkt det. Men det är nog bara för att jag tycker att det är fängslande. För det tycker jag.


Tapeten på bild har jag sett kallas för spalje på en tapetsida med gamla tapeter. Har den även i grönt men måste ju medge att jag tycker att den blå är väldigt speciell. Den hade varit supersnygg som fond till mitt matbord, ikeas Norden. Fast nu har jag ingen blå bostad, här är mer grönt och gult, på något sätt. Inte minst för att det finns en så himla snygg rullgardin i köket, en sjuttiotalare med hus och moln och fåglar och åkrar som går just i gult och grönt. Så det blir ingen blå uppsatt här. Får välja en annan variant. Så de fem-sex rullar jag har kvar av den här får gå till någon annan som kanske kan få glädje utav den. Det är väl nästan det värsta med tapeterna, jag hade velat haft ett hus med 118 rum, så att jag kunde fått se alla uppsatta.

Av Gitte - 25 mars 2009 08:43

Här är det onekligen vår, fast att den går lite balansgång just nu. Bästa tiden på året. Solen skiner starkt och ljust, samtidigt som nordanvinden gör sitt för att vi skall behålla täckjackorna på. Förra veckan var det förrädiskt varmt i solen men kallt i vinden och lilleman blev förkyld och tappade rösten. Tror att det har lite att göra med att han tappade jackan på rasten och tyckte att det var så varmt. Minns själv att jag gjorde så. Och att de vuxna sa till om att det var kallare än man kunde känna, men hur kunde det vara det? Antingen kände man att det var kallt eller varmt och inte kunde man väl känna fel heller. Och nu sitter jag själv här och säger och tänker precis samma sak.

Skall jag kanske rensa rabatter idag, på gamla torkade rester från den sommar som svann?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards